VALİDEN ÇAĞRI. RİZE'DE 1 GÜNDE 4 MEVSİMİ YAŞAYIN

Rize 05.10.2020 - 17:25, Güncelleme: 02.12.2022 - 09:38 2859+ kez okundu.

Rize Valisi Kemal Çeber,  hafta sonu ailesi ile birlikte İkizdere Yaylalarında gezi ve incelemelerde bulundu. Vali Çeber, yaylarda yapmış olduğu ziyaret ve incelemelere ilişkin yaptığı samimi açıklamada, “3920 metrekaresinin her yeri birbirinden güzel Rize’mizin sonbaharda değerlendirilebilecek güzergahlarından birisi de Yedigöllere kadar ulaşan İkizdere bölgesidir Sabah İkizdere güzergahına doğru yola çıkıp kahvaltınızı ister termal otellerimizde ister yol üstü tesislerimizde muhteşem doğa içerisinde yapabilirsiniz. Sonra İsteğinize göre örneğin; Cimil Vadisi tarafına,  Anzer yaylası tarafına, kamanın dibi Melyat Vadisi tarafına, ya da Ovit Yaylası tarafına gidebilirsiniz. Ben bu sefer rotayı havanın da durumunu gözeterek Ovit Yaylası ve sonrasında İspir Moryayla ve nihayet Yedigöller olarak çizdim. Sabah güneşli bir YAZ havasında Rize‘den çıktık. Muhteşem yol manzaralarıyla Ovit Yaylamıza vardık. Yol üzerinde SONBAHARI yaşadık, ruhumuz dinlendi ve yeşille beraber turuncunun her rengini gördük. Biraz yürüyüşten sonra İlimizin çok önemli yatırımlarından biri olan Ovit Tüneli‘ni geçip İspir‘e bağlı Moryayla bölgesine gittik. Ağaçsız olan bölgede otların esintisinde bir İLKBAHAR havası vardı, Ve oradan Yedigöllere geçtik. KIŞ Havasında resimlerde de farkedileceği gibi Üzerimize kar yağarken önce Yedigöllerin zirvesinde 3150 metredeki kayaya çıkıp bayrağımızı öptük, gururla dalgalanmasını izledik. Sonra göl kenarına kadar yaklaşık 700 metre patikadan inip tertemiz cam gibi göl suyunda elimizi yüzümüzü yıkadık, su sesi dinledik. Buraya yapacağınız gezilerde kalın giyecekler almak ve özellikle zor patika yürüyüşlerine uygun ayakkabılarla gelmek ve antrenmanlı olmak lazım. Yoksa sadece manzarayı seyredip dönmek zorunda kalırsınız. Yine hep söylediğimiz gibi yalnızken maskenizi çıkarıp fotoğrafınızı çekinebilir ancak insanlarla temas zamanınızda mutlaka maskenizi takarsınız. Ben üzülerek epeyce çöp topladım. Bu konuda da ne olur hepimiz hassas olalım, çöplerimizi bir poşette biriktirip dönüş yolumuzda ilk uygun çöp toplama alanına bırakalım. Doğamızı, çevremizi koruyalım. Buraların gerçek sahibi hayvan dostlarımızı da unutmayalım çöplerimizi onlara bırakmayalım. Dört mevsimi aynı gün içerisinde yaşayabileceğiniz böyle bir rotayı güzel sonbahar günlerinde kaçırmamayı tavsiye ederim. " ifadelerini kullandı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.