RİZE'DE HALK İKİYE BÖLÜNDÜ

Rize 06.05.2025 - 10:25, Güncelleme: 06.05.2025 - 10:25 33423 kez okundu.
 

RİZE'DE HALK İKİYE BÖLÜNDÜ

ÇAYKUR İşçi Alımı Süreci: Kime Ne Fayda Sağlayacak, Halk Neden İkiye Bölündü?
Türkiye’nin en büyük çay üreticisi olan ÇAYKUR, özellikle Karadeniz Bölgesi'nde istihdam açısından büyük önem taşıyor. Her yıl yapılan mevsimlik işçi alımları, hem işsizlikle mücadele eden gençler hem de bölge ekonomisi açısından kritik bir rol oynuyor. Ancak 2024 yılı itibarıyla uygulamaya konulan yeni kriterler, kamuoyunda ciddi tartışmalara yol açtı. Özellikle son 6 ay içinde sosyal sigortalı olmama şartı, toplumda bölünmelere ve adalet tartışmalarına neden oldu. Yeni Kriterler Ne Getiriyor? ÇAYKUR'un bu yılki geçici mevsimlik işçi alımında en dikkat çekici kriter, başvuru yapacak kişilerin son 6 ay içinde herhangi bir sosyal güvenlik kaydının olmaması zorunluluğu. Bu şart, fiilen çalışmayan ve herhangi bir sigortalı işi olmayan bireyleri öncelikli hale getiriyor. Yani geçimini gündelik işlerle sağlayan, kayıtsız çalışan ya da işsiz olanlar, bu uygulamayla işçi alımlarında avantajlı duruma geçiyor. Toplumsal Bölünme: Hak mı Adalet mi? Kamuoyunun tepkisi, bu kriterin farklı sosyal gruplar arasında bir ayrımcılık oluşturduğu yönünde. Bazı vatandaşlar, düzenli ve düşük gelirli bir işte çalışan ama geçimini zor sağlayan bireylerin bu sistem nedeniyle dışlandığını savunuyor. Örneğin; asgari ücretle çalışan ama mevsimlik işte ek gelir elde etmek isteyen kişiler, sigortalı oldukları için başvuru yapamıyor. Bu da "çalışkan cezalandırılıyor, işsiz ödüllendiriliyor" algısına neden oluyor. Diğer yandan, bu yöntemi savunanlar, yıllardır kayıt dışı çalışan ya da hiçbir geliri olmayan bireylerin sonunda bir fırsat yakaladığını belirtiyor. Özellikle yoksulluk sınırının altında yaşayan ve hiçbir sosyal güvencesi olmayan bireylerin bu alımlarla sistemin içine çekilmesi gerektiğini savunuyorlar. Kime Ne Fayda Sağlar? İşsiz Bireyler: En büyük fayda, hiç sigortası olmayan ve uzun süredir iş bulamayan bireylere sağlanıyor. Bu kişiler için geçici de olsa gelir kapısı açılmış oluyor. Kayıt Dışı Çalışanlar: Kayıt dışı ekonomiden kayıtlı sisteme geçiş teşvik ediliyor. Ancak bu geçişin nasıl denetleneceği ve sürdürülebilirliği ayrı bir tartışma konusu. Kamu Kurumu Olarak ÇAYKUR: Kurum, siyasi baskılardan bağımsız şekilde objektif kriterler belirlemeye çalıştığını iddia ederek kurumsal güvenilirliğini artırmayı hedefliyor. Ancak uygulamadaki eşitsizlik algısı, bu hedefe zarar veriyor. Siyaset Kurumu: Bu tür işçi alımları, özellikle yerel seçim dönemlerinde önemli bir siyasi araç haline geliyor. Kullanılan yöntemler, siyasi partiler arasında propaganda konusu olabiliyor. Alternatif Bir Model Mümkün mü? Adil ve sürdürülebilir bir sistem için bazı öneriler kamuoyunda gündeme getiriliyor: Puanlama Sistemi: Gelir durumu, sigortalılık geçmişi, ailedeki çalışan sayısı gibi kriterleri içeren çok boyutlu bir puanlama sistemiyle daha adaletli alımlar yapılabilir. Dönüşümlü İstihdam: Her yıl aynı kişilerin alınmasını önlemek adına rotasyon sistemi getirilebilir. Şeffaflık ve Denetim: Başvuru süreci ve sonuçların tamamen şeffaf bir şekilde kamuoyuyla paylaşılması, güven sorununu azaltabilir.   ÇAYKUR’un işçi alımındaki yeni yöntemi, bir yönüyle işsiz bireyler için yeni fırsatlar sunarken, diğer yönüyle adalet ve eşitlik tartışmalarını da beraberinde getiriyor. Toplumun belli kesimlerinde güven kaybına ve bölünmelere yol açan bu yöntem, uzun vadede sosyal barışı da etkileyebilir. Bu nedenle çözüm, sadece kriterlerde değil; şeffaflık, kapsayıcılık ve hakkaniyetin ön planda olduğu bir sistemin inşasında yatmaktadır.
ÇAYKUR İşçi Alımı Süreci: Kime Ne Fayda Sağlayacak, Halk Neden İkiye Bölündü?

Türkiye’nin en büyük çay üreticisi olan ÇAYKUR, özellikle Karadeniz Bölgesi'nde istihdam açısından büyük önem taşıyor. Her yıl yapılan mevsimlik işçi alımları, hem işsizlikle mücadele eden gençler hem de bölge ekonomisi açısından kritik bir rol oynuyor. Ancak 2024 yılı itibarıyla uygulamaya konulan yeni kriterler, kamuoyunda ciddi tartışmalara yol açtı. Özellikle son 6 ay içinde sosyal sigortalı olmama şartı, toplumda bölünmelere ve adalet tartışmalarına neden oldu.

Yeni Kriterler Ne Getiriyor?

ÇAYKUR'un bu yılki geçici mevsimlik işçi alımında en dikkat çekici kriter, başvuru yapacak kişilerin son 6 ay içinde herhangi bir sosyal güvenlik kaydının olmaması zorunluluğu. Bu şart, fiilen çalışmayan ve herhangi bir sigortalı işi olmayan bireyleri öncelikli hale getiriyor. Yani geçimini gündelik işlerle sağlayan, kayıtsız çalışan ya da işsiz olanlar, bu uygulamayla işçi alımlarında avantajlı duruma geçiyor.

Toplumsal Bölünme: Hak mı Adalet mi?

Kamuoyunun tepkisi, bu kriterin farklı sosyal gruplar arasında bir ayrımcılık oluşturduğu yönünde. Bazı vatandaşlar, düzenli ve düşük gelirli bir işte çalışan ama geçimini zor sağlayan bireylerin bu sistem nedeniyle dışlandığını savunuyor. Örneğin; asgari ücretle çalışan ama mevsimlik işte ek gelir elde etmek isteyen kişiler, sigortalı oldukları için başvuru yapamıyor. Bu da "çalışkan cezalandırılıyor, işsiz ödüllendiriliyor" algısına neden oluyor.

Diğer yandan, bu yöntemi savunanlar, yıllardır kayıt dışı çalışan ya da hiçbir geliri olmayan bireylerin sonunda bir fırsat yakaladığını belirtiyor. Özellikle yoksulluk sınırının altında yaşayan ve hiçbir sosyal güvencesi olmayan bireylerin bu alımlarla sistemin içine çekilmesi gerektiğini savunuyorlar.

Kime Ne Fayda Sağlar?

  • İşsiz Bireyler: En büyük fayda, hiç sigortası olmayan ve uzun süredir iş bulamayan bireylere sağlanıyor. Bu kişiler için geçici de olsa gelir kapısı açılmış oluyor.

  • Kayıt Dışı Çalışanlar: Kayıt dışı ekonomiden kayıtlı sisteme geçiş teşvik ediliyor. Ancak bu geçişin nasıl denetleneceği ve sürdürülebilirliği ayrı bir tartışma konusu.

  • Kamu Kurumu Olarak ÇAYKUR: Kurum, siyasi baskılardan bağımsız şekilde objektif kriterler belirlemeye çalıştığını iddia ederek kurumsal güvenilirliğini artırmayı hedefliyor. Ancak uygulamadaki eşitsizlik algısı, bu hedefe zarar veriyor.

  • Siyaset Kurumu: Bu tür işçi alımları, özellikle yerel seçim dönemlerinde önemli bir siyasi araç haline geliyor. Kullanılan yöntemler, siyasi partiler arasında propaganda konusu olabiliyor.

Alternatif Bir Model Mümkün mü?

Adil ve sürdürülebilir bir sistem için bazı öneriler kamuoyunda gündeme getiriliyor:

  • Puanlama Sistemi: Gelir durumu, sigortalılık geçmişi, ailedeki çalışan sayısı gibi kriterleri içeren çok boyutlu bir puanlama sistemiyle daha adaletli alımlar yapılabilir.

  • Dönüşümlü İstihdam: Her yıl aynı kişilerin alınmasını önlemek adına rotasyon sistemi getirilebilir.

  • Şeffaflık ve Denetim: Başvuru süreci ve sonuçların tamamen şeffaf bir şekilde kamuoyuyla paylaşılması, güven sorununu azaltabilir.

 

ÇAYKUR’un işçi alımındaki yeni yöntemi, bir yönüyle işsiz bireyler için yeni fırsatlar sunarken, diğer yönüyle adalet ve eşitlik tartışmalarını da beraberinde getiriyor. Toplumun belli kesimlerinde güven kaybına ve bölünmelere yol açan bu yöntem, uzun vadede sosyal barışı da etkileyebilir. Bu nedenle çözüm, sadece kriterlerde değil; şeffaflık, kapsayıcılık ve hakkaniyetin ön planda olduğu bir sistemin inşasında yatmaktadır.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (35 )

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Vatandaş ali
(11.05.2025 23:21 - #18322)
Geç kalmış bir uygulama atı alan uskudari aşdi esnaf ise girer çalışmaz garibanlara ve gazi çalışın onlarda ara işlerde çalışıyorum gozukurler doğru karar
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Nuri kara
(09.05.2025 22:22 - #18293)
Dışarda sürekli çalışıp ama sigorta ettirmeyenler yada devletten sürekli yardım alanlara gün doğdu sosyal yardımlaşma dan sürekli geçinenler sigortalı olursak yardım kesilir diyenlere uydu bu adaletli olmadı,doğru olsaydı önce bir yıl sonra altı ay sonra doksan günün bunun ne anlama geldiği belli
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ezilen vatandaş
(08.05.2025 13:55 - #18281)
Evli İşsiz geçlere boşanma nafakası veriyorlarmı ondan haber verin
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hak
(08.05.2025 10:13 - #18276)
AK artık kara olmuştur 20 senedır askarı ucretle calısıyoz bızım umudumuzu gıdı sızınde gıdecek
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Çaykurlu
(08.05.2025 07:16 - #18275)
Sayın Çaykur milleti sigortalı yapmaya çalışma kaliteli çay üretme liyakatli insanlarla bu işi başarmaya çalış Kim çalışacaksa kim hakkını verecekse bırak herkes başvursun çalışanı al parasını öde sigortasını yap vatana millete faydalı olsun Sana mı kalmış sigortalı yapmak herkesi Sen adaleti düşün sigortayı bırak çalışanı ihtiyaçlı olanı al Avrupa'da böyle bir şey var mı.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Nes
(07.05.2025 20:28 - #18270)
Neden böyledir şart koyuluyor cokmu iş varda yazık deilmi gençlerimize nedir buyana insanlar yaxi bekliyor burda geçim kaynağı cay
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
MAMULUS
(07.05.2025 19:35 - #18269)
İşe girmenin en garanti yolu bir suç işleyip kodeste yatacaksın ondan sonra devlet seni topluma kazandırmak için devlet baba ıs verecek bu arada dürüst olanlar avucunu yalayacak işte size adalet namuslu olana iş yok .Akpe il başkanı ÇAYKUR GENEL MÜDÜRÜ OLUR.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Burhan yazıcı
(07.05.2025 16:18 - #18266)
Yılmaz katmerin adamları ise girecek ondan böyle yapildi
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Para
(07.05.2025 11:55 - #18264)
Ne kadar yanlış bı karar. Adam 6 ay. Hiç hasta olmayacak. Demekki. O zaman ssk para almasın 6 ay sigortası olmayanı dedavi etsin
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hasankoto
(07.05.2025 11:14 - #18262)
İşçilik olsun memurluk olsun yaş sınırı olmaması lazım insanlar bir ekmeğe muhtaç duruma gelmiş işçi memur hizmetleri zaten birlestiriliyor bu millete yazık etmeyiniz millet perişan ilgililer bu işi çözer adam kayirmasi olmasın yeter yazıktır be insanlar evlenecek çocuklar askere gidecek geçim zor inşallah düzelir
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ogeday
(07.05.2025 11:14 - #18261)
Katmer Çaykur Genel Müdürü olduda bizimmi haberimiz yok
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Gülşen naroğlu
(07.05.2025 10:36 - #18258)
Doğru karar is bulamyanlara öncelik tanınması lazm benim oğlum iki yıldır işsiz bulamıyor ve oğlum 5, 6 yıldır ÇAYKUR iş alımlarına baş vuruyor ne hikmetse çıkmıyor ama başka yerde çalışıp yon iş başvurusu yapıyor ona çıkıyor.neden arastirilmiyor. Etrafımda böyle kaç kişiye çıktı tanıdığım sigortalı olup olmadıkları sisteme gorunmuyormu baş vuru yaptıkları zaman. Bu nasıl işkur sistemi
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hakkımızı istiyoruz.
(07.05.2025 09:54 - #18255)
Hakkımızı istiyoruz. Perşembe günü saat 13.00 da Çaykur önünde protesto yürüyüşü yapılacaktır herkesi bekliyoruz. Çaykur bizimdir yılmaz katmerin değildir.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hasan Adıyaman
(07.05.2025 09:52 - #18254)
Çay Rize'de, çay fabrikası rizededir, tütün Adıyaman'ın ancak Sigara fabrikası Samsun'da dir niye acaba bilen varsa söyleyebilir...
Riv riv Tütün samsun,Trabzon'da var ama güzel yönetim bitirmişler tütünü
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Rizeli
(07.05.2025 09:49 - #18253)
İlahi adelet diyorum akp yoneticelerine
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Rizeli
(07.05.2025 08:33 - #18252)
Ben bir kadın olarak diyorumki adamlar kartını vuruyor kahve kenarlarında yada başka bir işe gidip çalışıyorlar bu işe kadınların alınması lazım çayı arabanın üstüne vurmaksa onu kadinlarda yapar SSK bazindada önceden böyle bir kural yoktu bu konuda haksızlık yapıldığı dogrudur
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Yasin kangel
(07.05.2025 06:46 - #18251)
Ben halkım hey! Feleğin sillesini çok yemişim! Kalem vermemişler elime, Diyeceklerimi türkülerle demişim
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Rizeli emekli
(07.05.2025 06:29 - #18250)
Dünya lideri reisinizi dinleyin evlenin ve üç çocuk yapın..İş önemli değil, hayat sürmek çalışmadan da olur, Bilal hiç çalışıyormu...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Uretici
(07.05.2025 03:13 - #18249)
Seçimde en büyük faydayı yılmaz katmer görür inşaellah, insanlarkan alay etmektir
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Mert
(06.05.2025 22:23 - #18242)
Kesinlikle doğru karar, maaşını yükseltmek için bu işi fırsat gören, ek iş için bu işi düşünenler mi yoksa gerçekten işsiz olan bireylere mi iş varmek adalettir. Hoşunuza gitse de gitmese de doğru karar.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Filiz
(06.05.2025 21:27 - #18236)
Madem çok biliyorlar evlilik çağına gelenleri alsınlar 20 yas üstünü bekarlar anca bi kaç yılda düzen kurar
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
M. G
(06.05.2025 21:14 - #18235)
Pandemi döneminde İstanbul'da iş yerimi kapatıp köye dönüş yaptım üç tane çocuğum eşim ve iki yaşlım var her yıl başvuru yaptım ama çıkmadı beş yıldır sigorta girişim yok. Ve bakıyorumda nekadar esnaf varsa hepsi başvuru yapıyor sigorta şartı iyi oldu bence işe ihtiyacı olan girsin allah herkesin gönlüne göre versin
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
SGK
(06.05.2025 19:52 - #18233)
28 yaşındayım 13 14 ay sigorta sürem ya var ya yok neden devlet işine başvuru yapamıyorum sebebini açıklayın.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Öz rizeli
(06.05.2025 19:07 - #18230)
Yahu derdin ne senin KATMER milletten intikam alıyorsun da al bakalım, yahu yıllarca ilb başkanı geldi gitti hepsi gerizekali sen akıllısın he nedemek sigortalı olmaz ne edek kura çıkmadı diye sizden yardım mı dilenelim sigorta yaptirmasak GSS denen lanet kapıyor KATMER NE İSTİYORSUN BU MİLLETTEN HEM SEN KİMSİN NE NİN NE HADDİNE
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Fatih çatıkkaş
(06.05.2025 18:57 - #18229)
20 senedir ak parti hizmet verdik zamanımı verdim oy verdim ama böyle saçma sapan bir uygulama hayatım boyunca görmedim duymadım diyelim bir birey kişi ayakabi satış yapan dükkanda 2seneden beri çalışıyor ama devletin fabrikasına giremeyecek yarin o dukkan kapatırsa bunun vebali ömür boyu tasiyamazlar bir an önce karardan vazgeçmelidir yoksa gecen seneden3-1 alan rize 3-0 yapacak
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Emekli VATANDAŞ
(06.05.2025 18:37 - #18228)
Tanıdığım belkide 10 yıldır başvurup çıkmayanlar var , neden onlara bir öncelik verilmedi ? Buradaki amaç ihtiyaç sahibine mi yoksa malum partilerin gençlik kollarına mı iş bulmak???
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Boginali
(06.05.2025 18:28 - #18227)
Yılmaz katmer bir vekil daha kaybettirmistir.akp şimdiden hayır olsun Mecbur muyum ben Özel sektör çalışmak zorunda kalmaya tam ben sigorta dusurelim sonra gitip çokuyon iş verene sigortasız diye nasıl olcak hastane yararlanmak için hemen diyorsun 18 doldurdun para öde senin yatacak yerin yok oğlum
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Y. A
(06.05.2025 17:28 - #18226)
Doğru bir karar lakin başka kriterler de olmalı, Yıllardır başvurup kurada çıkmayan ve çaykur da defteri olup müstahsillere öncelik verilmeli daha adil olabilirdi
Terazi 53 Madem öyle kpss memurluk atamalarında da aynı yöntemle yapın olmaz mı işinize gelmez mi acaba maden işsizleri sigortasızları düşünüyorsunuz
Bozdağan53 Bugüne kadar değişmeyen kura yöntemi ne olduda değişti sormak lazım adalet eşitlik terazi ayarlara dokunmak tehlikeli ve zararlı olacaktır bu yöntem doğru değildir ince düşünmek gerek eşitlik ilkesine aykırıdır siyasi karar olmaması gerekir
x böceği Adaletsizlik eşitsizlik haksızlık hepsi bukararda alın bi imza daha atın defterde kalsın zamanı gelince silmesini yine siz yaparsınız ibre terse dönünce
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Rize'nin sahibi yokki
(06.05.2025 14:56 - #18219)
Bu iktidar arsız hırsız ahlaksız yolsuz memleketi yönetemediniz hepiniz aynısınız alınterının çalınması Söz konusu hırsızlıktır arsizliği haramzede kirliliği hortum sömürü peşkeş planları yapanlara seslenelim acildir istifa edin boşaltın milletin hizmet makamlarını acildir erken seçim seçim seçim olmalıdır
Hohora He la he bi bitmediniz a....
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
VATANDAŞ
(06.05.2025 14:32 - #18213)
İŞİ OLUP SİGORTASI OLANLAR ÇAYKURA BAŞVURU YAPMASI ZATEN DOĞRU DEĞİLDİ. KARARNAMENİN DOĞRUSU YAPILMIŞTIR.
Bir vatandaş Nasıl doğru oluyor adam sağda solda gündelik yevmiyeyle çalışıyor ek beş ödüyor bu insanları işi var anlamınami gelliyor nasıl adalet
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
RİZELİ VATANDAŞ
(06.05.2025 14:30 - #18212)
RİZEDE HALK İKİYE FİLAN BÖLÜNMEDİ. DOĞRU OLANI YAPILIYOR. BU ZAMANDA DOĞRU OLANI YAPMAK OLDUKÇA ZORDUR. İŞİN DOĞRUSU SGK LI OLMAYAN KİŞİLERİN İŞE ALINMASIDIR. İL BAŞKANI YILMAZ KATMER BU KONUDA HAKLIDIR.
Baba Aynen öyle katılıyorum
Ali Adam simit, sandviç satarak sigorta primini ödüyor. Bu tür insanları iş başvurusundan mahrum etmek haksızlıktır...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
RİZELİ VATANDAŞ
(06.05.2025 13:14 - #18211)
SON 6 AYDA SGK 'LI OLMAMAK ÇOK DOĞRU BİR KARARDIR. BAZILARININ BU KARAR HOŞUNA GİTMESE DE DOĞRU OLANINI YAPIYORLAR. ADİL OLANIDA BU DUR.
Ogeday H.z Ömer senmisin
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Langona
(06.05.2025 13:07 - #18210)
Asgarî ücrete çalışıyorum, başka bir gelirim yok. Ama bu uygulama doğru bir uygulama. Dükkanı olan değil ihtiyacı olan girsin. Yöneticilere ve ilgililere her alanda adaletli olmalarını tavsiye ederim.
Hakan Arıkan o zaman esnafa yasak getir. Adam özel sektörde işçi çaykurda neden girip çalışamayacak?
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
O.T**
(06.05.2025 11:25 - #18209)
Gençler evlenin dedi evlendik. Evlendikten 3 ay sonra işten çıktım mecburi. 3 aydır işsizim ve Çaykur 6 ay dedi diye bende dışarıdayım. Tek suçum Erdoğan’ı dinleyip evlenmiş olmak
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Adalet lazım...
(06.05.2025 10:50 - #18208)
Ben çalışmak, zorunda olan bir insanım. Ailemi bakmak için özel sektörde yıllardır sürünüyorum. Günde 15 saat çalışıyorum. Asgari ücretle geçinmeye çalılıyorum. Devlet kapısı için tek şanşım olan, ÇAYKUR'a da başvuramıycam. Nerde işe yaramaz, yollarda aylak aylak gezen, bugüne kadar topluma bi faydası olmayan adam varsa işe girecek. Yapılan haksızlık, ve adaletsizliktir. Bende ak partiliyim, sayenizde kendimizi sorguluyoruz.
Hamdi Mandıralı Seni düşünen yok, bu kadar kafası çalışan da yok. İstiyorlar ki AKP gençlik kolları başvuru yapsın alınsın.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
timbir - birlik haber ajansi