RİZE'NİN NABZINI TUTTUK. RİZE CANLI HARAKETLİ

Rize 19.04.2022 - 09:18, Güncelleme: 02.12.2022 - 09:39 2651+ kez okundu.

Rize’nin nabzını tuttuk.   Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın memleketi... Denizden hamsi ,Karada çay .. Rizeli canlı, hareketli... Kıpır kıpır... tıpkı  hamsi gibi.. İki gün boyunca bölgede nabız tuttuk. Rizelilerin gündemini belirledik. Bu nedenle, önce Rize’yi yönetenlerin, düşüncelerini alayım istedik.. Kimine ulaşamadık. kimisi randevu vermedi.. Rize’ye gitmeden önce. Bir kaç nezaket ziyaretinde bulunmak istedim. Ankara’dan.. Vali Kemal Çeper ’in özel kalemini aradım.. Dedim ki, ”Şu günler Rize’de olacağım. Sayın valimiz uygun olursa kısa bir süreliğine uğramak isterim”. Bölgede iki gün kaldım. Olumlu veya olumsuz dönüş olmadı. Vali, herkes ile görüşecek, randevu verecek diye bir ayet yok. Ancak, genel müdürlükler, başbakan başdanışmanlıklar yapmış bir bürokrat olarak, Telefonda da bile olsa  bir  geri bildirimi bekledim.   *   ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim’ı, aradım, il dışındaydı. “Başka bir zaman mutlaka beklerim” dedi. Başka bir gelişimde uğrayacağım.. Rize denilince, "çay." Çay denilince de... "ÇAYKUR". 150'ye yakın çay fabrikası var... Fabrikaların en yoğun olduğu yer Rize... 41 fabrika. Çay Rizelilerin kaderi… Üretici, sezona hazırlanıyor. “Ne fiyat bekliyorsunuz?” dedik.. “Bu gübre zamları ile 10 TL verseler bile kurtarmaz” dedi. Bir çok çay üreticisi, gübreyi alamadı.. Üretici ,çaya verilecek fiyata göre, alacak veya almayacak.. Ardeşen’de gübre diye mermer tozunu sattılar.(basından) Üreticinin ve muhalefetin, iktidardan beklentileri şu: Bir: Çayın taban fiyatı yüksek olmalı.. İki: Özel sektör, açıklanacak fiyatın altında çay alamamalı.. CHP Rize il başkanlığı, bu konuda afişler ve bezler hazırladı. Asılan afişler toplatıldığını öğrendik.(Basından) Üreticinin haklarını koruyan masumane bir talepti. Kısacası. Çay fiyatı devlette ne ise, özelde de aynı olmalı. Üreticinin kafası karışmamalı. Özel sektör de kafasına göre ,keyfi  davranmamalı.. Bize göre de doğru olan bu.. Üretici özel sektörün insafına bırakılmamalı…   * Rize Belediye başkanı Rahmi Metin’in özel kalemine: Rize’deyim. Uygun olurlarsa merhaba demek isterim ”dedim. “Başkan  saha çalışmalarındadır” denildi.. Yanı Rize’nin sokakları beli. Devamında da aranmadık.. En azından”Geldiniz,uygun değildim, başka zaman beklerim” telefonu hak ediyorduk.. Görüşebilseydik. Yaptıkları hizmetleri. Köşemize taşıyacaktık.. Başkan, Rize dışında yaşayan Rizelileri pek ciddiye  almıyor galiba.. Valilik ve Belediye ile ilgili izlenimlerimi şimdilik yazamıyorum. Gelecek bir yazımda geniş yer vereceğim..   * Rize’deki  izlenimlerimizi aktarmaya devam ediyoruz.. Rize Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi rektörü Prof.Dr. Hüseyin Karaman’ı makamında ziyaret ettik. Rize’deki duayen gazetecisi sevgili Faik Bakoğlu ile birlikte. Rize’deki diğer meslektaşlarımı, dernek ve cemiyetleri, bir dahaki gelişime bıraktım. Üniversitenin başarılarını konuştuk. Rektör, iki dönemlik  görev süresini tamamlamak üzere.. “Rize’nin tarihi” başlıklı seri kitapları hediye etti. Üniversitenin sekiz yıllık başarılarını anlattı.   Rektör hocanın en iyi özelliklerinden birisi de  7/24 telefonları açık. Her aradığımda, her mesaj attığımda, mutlaka dönüşünü yaptı. Ulaşılan, görüşülen bir rektör oldu. Bir Rizeli olarak Rize’ye hizmet edenlere hep saygı duyarım.. Üniversite ile ilgili düşüncelerimi, geniş yazı olarak takdirlerinize sunacağım..   *   Rize Emniyet müdürü Nurettin Gökduman.. Ankara’dan, ortak dostlardan tanıdık. Bugüne kadar yüz yüze görüşmemiştik. Birkaç telefonla konuşmanın dışında İlk kez kendisini makamında ziyaret ettik. Nezaketine ve ilgisine teşekkür ediyorum.. Müdür Gökduman ve ekibi, Rize’de sevgiye dayalı, polis-vatandaş işbirliğinin en güzel örneğini veriyorlar. Rizelilerin huzur ve güvenleri için gece gündüz çalışıyorlar.. Rize emniyet müdürü ve ekibi ile ilgili geniş tespit ve yorumlarımı başka bir köşemde yer vereceğim. İçişleri bakanı Süleyman Soylu, Trabzon ve Rize’nin başarılarını yakından takip ettiğini biliyoruz.   * Rize-Artvin Havaalanı inşaatını gezdik.. Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından hizmete açılacak.. Yoğun bir çalışma yapılıyor. Bayram ertesine yetişir mi? Bilemedim.. Türkiye'nin denizin üzerine yapılan, ikinci havalimanı. Kule... Karadeniz’i simgeliyor... "Çay bardağı" şeklinde. Havalimanı... Büyük eser... Sadece "Bölgeye" değil, "Dışarıya" da hizmet verecek... Havalimanı'nın Batum'a uzaklığı... 100 kilometre. Pazar’daki ..Evime uzaklığı ise 5 dakika.. Adını.. ”Ahmet Mesut Yılmaz” verilmesi Rizelilerin büyük arzusudur. Takdir sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın….   *   Rize’de muhalefet olmak.. Veya Cumhurbaşkanının ilinde siyaset yapmanın zorlukları nelerdir? CHP İl başkanı Saltuk Deniz, İYİ Parti il başkanı Av. Ayşegül Özyanık, Saadet Partisi il başkanı Av. Muhammet Kaçar ile  sohbet ettik..   Rize’de muhalefet olmak. Başlığı ile izlenimlerimi ayrı bir köşede, geniş olarak yer vereceğim. Ulaşamadıklarıma da bir daha ki gelişimde uğramaya çalışacağım.. * Doğup büyüdüğüm güzel Ardeşen.. Akşam üstü ve  ramazan  atmosferi hakkımdı.. Diğer ilçelerdeki programlarım uzun sürmüştü.. Kaymakam Ekrem Çeçen, köy ziyaretlerindeydi, selam bıraktık.. Belediye başkanımız Avni Kahya makamında olmadığını ortak bir dostumuzdan öğrendik. Ardeşen Esnaf ve Sanatkarlar Odası başkanı Tahsin Yazıcı ile CHP  ilçe başkanı ,dostum Ö.Faruk Buçan ile deniz kenarında güzel bir sohbeti  ettik.. Ardeşen’e, bayramdan sonra geniş bir zaman ayıracağım. Bütün dostlarımı ziyaret edeceğim. Köyleri gezeceğim..   * Son durağımız Fındıklı… 1.VİÇE Kitap fuarına uğradık. Sonra Belediye başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu’u makamında ziyaret ettik.. İş insanı İbrahim Kartal’ın iftar davetlisi olarak, iş insani Turan Bulak ile birlikte Fındıklı Çağlayan köyüne gittik. Yemekten sonra Trabzon havaalanına, oradan da Ankara’ya döndük.. İşte iki kelime. Fındık ve Fındıklı. İlki Doğu Karadeniz insanının her şeyi, aşı, işi, ekmeği, gelir kaynağı. Diğeri ise mavi dalgaların sahile vurduğu kıyılarımızın en şirin yerleşim birimi. Fındıklı. Ve Fındık kadar bereketli, İki gün içinde ulaşabildiklerimiz. Gördüklerimiz…

Rize’nin nabzını tuttuk.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın memleketi... Denizden hamsi ,Karada çay ..

Rizeli canlı, hareketli... Kıpır kıpır... tıpkı  hamsi gibi..

İki gün boyunca bölgede nabız tuttuk.

Rizelilerin gündemini belirledik.

Bu nedenle, önce Rize’yi yönetenlerin, düşüncelerini alayım istedik..

Kimine ulaşamadık. kimisi randevu vermedi..

Rize’ye gitmeden önce. Bir kaç nezaket ziyaretinde bulunmak istedim.

Ankara’dan.. Vali Kemal Çeper ’in özel kalemini aradım..

Bölgede iki gün kaldım. Olumlu veya olumsuz dönüş olmadı.

Vali, herkes ile görüşecek, randevu verecek diye bir ayet yok.

Telefonda da bile olsa  bir  geri bildirimi bekledim.

ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim’ı, aradım, il dışındaydı.

Başka bir zaman mutlaka beklerim” dedi.

Başka bir gelişimde uğrayacağım..

Çay Rizelilerin kaderi…

Üretici, sezona hazırlanıyor. “Ne fiyat bekliyorsunuz?” dedik..

Bu gübre zamları ile 10 TL verseler bile kurtarmaz” dedi.

Bir çok çay üreticisi, gübreyi alamadı..

Üretici ,çaya verilecek fiyata göre, alacak veya almayacak..

Ardeşen’de gübre diye mermer tozunu sattılar.(basından)

Üreticinin ve muhalefetin, iktidardan beklentileri şu:

Bir: Çayın taban fiyatı yüksek olmalı..

İki: Özel sektör, açıklanacak fiyatın altında çay alamamalı..

CHP Rize il başkanlığı, bu konuda afişler ve bezler hazırladı.

Asılan afişler toplatıldığını öğrendik.(Basından)

Üreticinin haklarını koruyan masumane bir talepti.

Kısacası. Çay fiyatı devlette ne ise, özelde de aynı olmalı.

Bize göre de doğru olan bu..

Üretici özel sektörün insafına bırakılmamalı…

Rize Belediye başkanı Rahmi Metin’in özel kalemine:

Rize’deyim. Uygun olurlarsa merhaba demek isterim ”dedim.

Başkan  saha çalışmalarındadır” denildi..

Yanı Rize’nin sokakları beli. Devamında da aranmadık..

Görüşebilseydik. Yaptıkları hizmetleri. Köşemize taşıyacaktık..

Başkan, Rize dışında yaşayan Rizelileri pek ciddiye  almıyor galiba..

Valilik ve Belediye ile ilgili izlenimlerimi şimdilik yazamıyorum.

Gelecek bir yazımda geniş yer vereceğim..

Rize’deki  izlenimlerimizi aktarmaya devam ediyoruz..

Üniversitenin başarılarını konuştuk.

Rektör, iki dönemlik  görev süresini tamamlamak üzere..

“Rize’nin tarihi” başlıklı seri kitapları hediye etti.

Üniversitenin sekiz yıllık başarılarını anlattı.

Rektör hocanın en iyi özelliklerinden birisi de  7/24 telefonları açık.

Her aradığımda, her mesaj attığımda, mutlaka dönüşünü yaptı.

Ulaşılan, görüşülen bir rektör oldu.

Bir Rizeli olarak Rize’ye hizmet edenlere hep saygı duyarım..

Rize Emniyet müdürü Nurettin Gökduman..

Ankara’dan, ortak dostlardan tanıdık.

Bugüne kadar yüz yüze görüşmemiştik.

Birkaç telefonla konuşmanın dışında

İlk kez kendisini makamında ziyaret ettik.

Nezaketine ve ilgisine teşekkür ediyorum..

Rizelilerin huzur ve güvenleri için gece gündüz çalışıyorlar..

Rize-Artvin Havaalanı inşaatını gezdik..

Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından hizmete açılacak..

Yoğun bir çalışma yapılıyor. Bayram ertesine yetişir mi? Bilemedim..

Türkiye'nin denizin üzerine yapılan, ikinci havalimanı.

Kule... Karadeniz’i simgeliyor... "Çay bardağı" şeklinde.

Pazar’daki ..Evime uzaklığı ise 5 dakika..

Adını.. ”Ahmet Mesut Yılmaz” verilmesi Rizelilerin büyük arzusudur.

Takdir sayın Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın….

Rize’de muhalefet olmak..

Veya Cumhurbaşkanının ilinde siyaset yapmanın zorlukları nelerdir?

Ulaşamadıklarıma da bir daha ki gelişimde uğramaya çalışacağım..

Doğup büyüdüğüm güzel Ardeşen..

Akşam üstü ve  ramazan  atmosferi hakkımdı..

Diğer ilçelerdeki programlarım uzun sürmüştü..

Kaymakam Ekrem Çeçen, köy ziyaretlerindeydi, selam bıraktık..

Ardeşen’e, bayramdan sonra geniş bir zaman ayıracağım.

Bütün dostlarımı ziyaret edeceğim.

Köyleri gezeceğim..

Son durağımız Fındıklı…

1.VİÇE Kitap fuarına uğradık.

Sonra Belediye başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu’u makamında ziyaret ettik..

İşte iki kelime.

Fındık ve Fındıklı.

İlki Doğu Karadeniz insanının her şeyi, aşı, işi, ekmeği, gelir kaynağı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.