SAĞLIKÇILAR ÖZLÜK HAKLARI İÇİN RİZE'DE MEYDANLARA İNDİ
SAĞLIKÇILAR ÖZLÜK HAKLARI İÇİN RİZE'DE MEYDANLARA İNDİ
Genel Sağlık-İş Rize’de Sağlık Çalışanlarının Sorunlarını Gündeme Taşıdı
Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Rize Devlet Hastanesi Poliklinikleri önünde düzenledikleri basın açıklamasıyla sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının yaşadığı hak kayıplarına dikkat çekti. Açıklamada, ücretler, çalışma koşulları ve özlük hakları konusunda yaşanan sorunların çözülmesi çağrısında bulunuldu.
Basın açıklamasını Genel Sağlık-İş Rize İl Başkanı Bünyamin Yaylı okurken, etkinliğe Genel Sağlık-İş Merkez Yönetim Kurulu üyeleri Velican Karabacak ve Özcan Arslan da katıldı. Programa ayrıca Eğitim İş Rize Şube Başkanı Hamza Kutay ile Ulaş Rakıcı destek verdi.
Sendika adına yapılan açıklamada, sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının her geçen gün yeni mağduriyetlerle karşı karşıya kaldığı belirtilerek, sağlık sistemindeki sorunların çözümü yerine çalışanların haklarında gerileme yaşandığı ifade edildi.
Açıklamada özellikle bayram dönemlerinde uygulanan idari izin düzenlemelerinin nöbet usulü çalışan sağlık personelini olumsuz etkilediği vurgulandı. Aynı kurumda görev yapan çalışanlar arasında farklı mesai hesaplamalarının yapıldığı belirtilirken, nöbet sistemiyle çalışan personelin bu nedenle ücret kaybı yaşadığı öne sürüldü.
Gece mesaisine ilişkin değerlendirmelerde de bulunan sendika temsilcileri, gece çalışmasının çalışanların sağlığı üzerinde olumsuz etkiler oluşturduğunu belirterek, gece çalışma ücretlerinin gündüz mesai ücretinin en az iki katı olarak ödenmesi gerektiğini savundu. Mevcut toplu sözleşme kapsamında gece çalışmaları için öngörülen ek ödemenin yetersiz kaldığı ve kurumlar arasında farklı uygulamaların çalışma huzurunu zedelediği ifade edildi.
Basın açıklamasında 112 Acil Sağlık Hizmetleri çalışanlarının yaşadığı sorunlar da gündeme getirildi. Personel eksikliği, fiziki şartları yetersiz istasyonlar, kullanım ömrünü doldurmaya yaklaşan ambulanslar, artan iş yükü ve görevlendirme uygulamalarının hem çalışanları hem de sağlık hizmetlerinin kalitesini olumsuz etkilediği dile getirildi.
Ayrıca, benzer risk ve sorumluluk altında görev yapan 112 personelinin ek ödeme sisteminde diğer bazı sağlık çalışanlarına göre daha düşük ücret aldığı belirtilerek, bunun ücret adaleti açısından yeniden değerlendirilmesi gerektiği ifade edildi.
Genel Sağlık-İş, bayram mesailerinden kaynaklanan ücret kayıplarının giderilmesini, gece çalışma ücretlerinde yaşanan farklı uygulamaların sona erdirilmesini ve toplu sözleşme hükümlerinin eksiksiz şekilde hayata geçirilmesini talep etti. Sendika ayrıca, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde personel ve ambulans sayısının artırılması, istasyonların fiziki koşullarının iyileştirilmesi ve çalışanların yaşadığı sorunlara kalıcı çözümler üretilmesi çağrısında bulundu.
Açıklamanın sonunda sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının haklarının korunmasının kamu otoritelerinin temel sorumlulukları arasında olduğu vurgulanırken, Genel Sağlık-İş’in çalışanların hak ve kazanımlarını savunmayı sürdüreceği belirtildi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
