BAKAN RİZE'DE YATIRIMLARI TEK TEK AÇIKLADI

Siyaset 04.09.2023 - 13:53, Güncelleme: 04.09.2023 - 13:53 8498+ kez okundu.

Rize Valilğindeki karşılamada Rize Valisi İhsan Selim Baydaş , Rize Milletvekilleri Muhammed Avcı ve Harun Mertoğlu , Ak parti Rize il Başkanı Hikmet Ayar bulundu. Bakan URALOĞLU RİZE İL KOORDİNASYON TOPLANTISINA KATILARAK BURADA BİR KONŞMA YAPTI    Kıymetli Rizeli kardeşlerim, Değerli Basın Mensupları,   Koyu mavi denizi, dik yamaçlı vadileri, coşkun dereleri, yaylaları, gölleri, ormanlarıyla adeta cennetten bir köşe olan Çayın Başkenti Rize’de, sizlerle bir araya gelmekten duyduğum memnuniyeti ifade ediyorum.   Bağrından Kaçkar Dağları gibi başı dik bir Dünya lideri, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ı çıkaran Rize’nin dört bir yanına selam olsun.     Kıymetli Arkadaşlar,   Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye Yüzyılı’nı inşa edecek adımları atmaya devam ediyoruz.   Sayın Valimizle, milletvekillerimizle, belediye başkanlarımızla, il başkanlarımızla ve şehrimizin önde gelen siyasetçileriyle bir araya geldik.   İl koordinasyon toplantısını gerçekleştirerek Rize’nin ihtiyaçlarını ve neler yapabileceğimizi masaya yatırdık.   Yunus Emre Hazretleri ne diyor, “Ol imaret eylemez, sen viran olmadıkça…”   Bizler Yunus’a kulak veriyoruz.   Eğer biz viran olmazsak, eğer biz çabalamazsak, eğer biz dertli olmazsak, ortaya imaret de çıkmaz, eser de çıkmaz.   Bakınız, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak son 21 yılda Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına yaptığımız yatırım tutarı yaklaşık 4 Trilyon 173 milyar Lira.   Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometrelerden 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık.   26 olan havalimanı sayısını 57’ye yükselttik.   Bölünmüş yollar, otoyollar, köprüler, tüneller, demiryolları, havalimanları…   Velhasıl saymakla bitmeyecek nice eser.   Üstelik bunların yapımı onlarca yıl da sürmedi.   Şu anda her gün üzerinde yol aldığınız Karadeniz Sahil Yolu’nu hatırlayın.   Yapılmasını yıllarca bekledik. Hatta umudu kesmiştik.   Bu yol, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Teşkilatı kapsamında yürütülen 1700 km uzunluğundaki Karadeniz Çevre Karayolu Geliştirme Projesinin en önemli bölümünü oluşturuyordu.   Hamdolsun 2007 yılında Karadeniz Sahil Yolu tamamlandı. Karadenizli kardeşlerim yollarda yaşanan çileleri unuttu.   Karadeniz Sahil Yolu ile Samsun’dan Sarp Sınır Kapısı’na kadar hareket geldi, bereket geldi.   Kıymetli Arkadaşlar,   Avrupa ile Orta Asya’ya açılan Kafkasya Koridoru üzerinde yer alması Rize’yi Doğu Karadeniz’in önemli merkezlerinden biri haline getirmiştir.   Hızla büyüyen ve gelişen Organize Sanayi Bölgesi ve yapım çalışmaları devam eden İyidere Lojistik Limanı’nın tamamlanmasıyla da Karadeniz’de önemli bir lojistik üs haline gelecektir.    Bu kapsamda son 21 yılda Rize’nin ulaşım ve iletişim altyapısı yatırımları için yaklaşık 75 Milyar Lira harcadık.   2003’e kadar sadece 16 kilometre bölünmüş yolu vardı biz 175 kilometre daha yaparak toplamda 191 kilometreye ulaştık.   Yollarının sadece 2 kilometresi BSK kaplamalıydı 365 kilometreye yükselttik.   Karadeniz Sahil Yolu,  Ovit Tüneli ve Bağlantı Yolları, İkizdere Şehir Geçişi, Hurmalık-1 ve Hurmalık 2 Tünelleri ve Rizeli vatandaşlarımızın 70 yıl boyunca hayalini kurduğu Salarha Tüneli gibi çok önemli projeleri tamamladık.   Nicelerine de devam ediyoruz.   Gün içinde Pazar Caddesinde, Derepazarı – Kendirli ve Çayeli – Hemşin Yollarımızda incelemelerde bulunacağız.   Ayrıca belirtmek isterim ki; Ardeşen-Ayder Yolu için ihale süreci başlamıştı. 36.7 km’lik yolumuzun da ihalesini bu ay içerisinde tamamlayıp en kısa zamanda imalatlara başlayacağız.   İyidere-İkizdere-Ovit Yolu’nun ikmal halesini de yaptık. İyidere-İkizdere arasındaki 37 km’lik kısmı da bitiyoruz. İkizdere-Ovit arasındaki 19 km’lik kısmı da en kısa zamanda yatırım programına alacağız.   Ardeşen-Ayder-Tunca Yolu’nun Ayder-Tunca bağlantısındaki 6 km’lik ortak yolun çalışmaları da devam ediyor. Kalan 12 km’lik kesimle ilgili çalışmalarımızı da planlayacağız.   Rize -Pehlivantaşı-Kalkandere yolunda çalışmalarımız sürüyor. 18,5 kilometrelik hattı 2024 yılı içinde tamamlayarak hizmete almayı planlıyoruz. Değerli arkadaşlar,   İyidere Lojistik Limanımızı da ziyaret ederek çalışmaları yerinde göreceğiz.   İYİDERE LOJİSTİK LİMANI’NIN RİZE’NİN GELECEĞİNE VURULAN BİR MÜHÜR OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.   Lojistik merkezle ilgili detaylı açıklamayı yerinde yapacağımız incelemeden sonra yapacağım inşallah.   Kıymetli Arkadaşlar,   Dünyanın deniz üzerine inşa edilen sayılı, ülkemizin ise Ordu-Giresun Havalimanı’ndan sonra ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı’nı  geçen yıl Mayıs ayında hizmete açtık.   Rize-Artvin Havalimanımız dünyadaki 5. havalimanı oldu.   3 bin metre uzunluğundaki pisti ve yılda 3 milyon yolcuya hizmet verebilecek kapasitede terminal binası ile bölgenin havayolu ulaşımı ihtiyaçlarını eksiksiz karşılamaktadır.   RİZE -ARTVİN HAVALİMANI’NDA AÇILDIĞI TARİHTEN GÜNÜMÜZE KADAR; İÇ HATLARDA TOPLAMDA 8 BİN 510; DIŞ HATLARDA İSE TOPLAMDA 120 UÇUŞ GERÇEKLEŞMİŞTİR.   GENEL TOPLAMDA YAKLAŞIK 8 BİN 630 İNİŞ-KALKIŞ TRAFİĞİ OLMUŞTUR.   1 MİLYON 200 BİN ÜSTÜNDE YOLCU TRAFİĞİ GERÇEKLEŞMİŞTİR.   Rize-Artvin Havalimanımız da günlük 6 uçuş İstanbul Havalimanı, 4 uçuş Sabiha Gökçen ve 2 uçuş Ankara olmak üzere toplamda 12 uçak gidiş-geliş 24 uçuş trafiği gerçekleşmektedir.   YILSONUNA KADAR DA AÇILDIĞI GÜNDEN İTİBAREN 2 MİLYON YOLCUMUZUN RİZE - ARTVİN HAVALİMANIMIZDAN FAYDALANACAĞINI ÖNGÖRÜYORUZ.   Rizeli Hemşehrilerimiz istedi. Rize-İzmir uçuşlarını da başlatıyoruz. İlk sefer 18 Eylül’de yapılacaktır. Ekim ayından itibaren her cumartesi Rize-İzmir arasında uçuşlar devam edecek. Kasım ayından itibaren de bu uçuşları haftada iki sefere çıkarmayı planlıyoruz.   Kıymetli Arkadaşlar,   Burada havalimanımızla ilgili bir şeye daha değinmek istiyorum.   Havalimanımızda hakim pist başına hizmet edecek şekilde aletli iniş sistemi olan bir ILS sistemi vardı.   Şimdi pistin diğer başına da bir ILS sistemi kurulmasının fayda sağlayacağını değerlendirerek ön çalışmaları yaptık ve tedarik sürecini başlattık.   Her havalimanının kendine has bir dinamiği ve özelliği var.   Her havalimanımız  “hava seyrüsefer emniyetinin” sağlanması ilkesi gereği ve uluslararası kurallar doğrultusunda tasarlanarak, inşa ediliyor.   Herkes emin olsun ki biz tüm havalimanlarımızda vatandaşlarımızın can ve mal emniyetini en üst düzeyde tutarak hiçbir harcamadan kaçınmıyoruz.   Gerekli görüldüğü takdirde de ilgili kurumlarımızla değerlendirmeleri yaparak atılması gereken adımları atıyoruz.   Kıymetli Arkadaşlar,   Yöneticiler olarak ülkemizi geleceğe taşımak ve çağın her türlü ihtiyacına cevap veren dört başı mamur şehirler inşa etmek bizlerin öncelikli görev ve sorumlulukları arasında yer almaktadır.   Bu noktada Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğindeki AK Parti hükümetleri ve belediyeleri döneminde hayata geçen icraat ve hizmetler de bu anlayış ve istikamet üzeredir.   Sayın Cumhurbaşkanımızın vizyonu sayesinde Rize daha çok çalışan, üreten, büyüyen, zenginleşen, kalkınan, yenilenen bir şehir haline geldi.   RİZE, İNŞA ETTİĞİMİZ TÜNEL VE KÖPRÜLER, GELİŞEN ULAŞIM AĞLARI VE TAMAMLANDIĞINDA FAALİYETE GEÇECEK İYİDERE LOJİSTİK LİMANI İLE ULUSLARARASI BİR LOJİSTİK ÜS OLARAK TÜRKİYE’Yİ DÜNYAYA BAĞLAYACAK,   ÇAYIN BAŞKENTİ OLARAK ZİRVEDEKİ YERİNİ KORUYACAKTIR.   Kıymetli Arkadaşlar,   Biz bu yatırımları sadece yol olsun, köprü olsun, fabrika olsun diye ya da seçim malzemesi olsun diye yapmıyoruz.   Güvenli, hızlı ve kolay ulaşım; ticaretin, üretimin ve ihracatın en önemli bileşenidir.   Bakanlık olarak Rize için planladığımız her bir projemizin bölgenin ticaret, üretim ve turizm faaliyetleri potansiyelini katbekat arttıracağına inanıyoruz.   Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 21 yılda neyin sözün verdiysek yaptık, 100 yılda gerçek olabilecek projeleri başarıyla tamamladık.   Geçmişte yaptıklarımızdan gelen güvenle, Türkiye Yüzyılı’nın üzerinde yükseleceği büyük ve güçlü Türkiye’yi inşa edeceğiz.   Bu düşüncelerle birliğimizin daim olması temennisiyle sizleri Allah’a emanet ediyorum.

Kıymetli Rizeli kardeşlerim, Değerli Basın Mensupları,

Kıymetli Arkadaşlar,

Yunus Emre Hazretleri ne diyor, “Ol imaret eylemez, sen viran olmadıkça…”

Bizler Yunus’a kulak veriyoruz.

26 olan havalimanı sayısını 57’ye yükselttik.

Bölünmüş yollar, otoyollar, köprüler, tüneller, demiryolları, havalimanları…

Velhasıl saymakla bitmeyecek nice eser.

Üstelik bunların yapımı onlarca yıl da sürmedi.

Şu anda her gün üzerinde yol aldığınız Karadeniz Sahil Yolu’nu hatırlayın.

Yapılmasını yıllarca bekledik. Hatta umudu kesmiştik.

Kıymetli Arkadaşlar,

Yollarının sadece 2 kilometresi BSK kaplamalıydı 365 kilometreye yükselttik.

Nicelerine de devam ediyoruz.

Ayrıca belirtmek isterim ki;

Değerli arkadaşlar,

İyidere Lojistik Limanımızı da ziyaret ederek çalışmaları yerinde göreceğiz.

Kıymetli Arkadaşlar,

Rize-Artvin Havalimanımız dünyadaki 5. havalimanı oldu.

RİZE -ARTVİN HAVALİMANI’NDA AÇILDIĞI TARİHTEN GÜNÜMÜZE KADAR;

İÇ HATLARDA TOPLAMDA 8 BİN 510;

DIŞ HATLARDA İSE TOPLAMDA 120 UÇUŞ GERÇEKLEŞMİŞTİR.

GENEL TOPLAMDA YAKLAŞIK 8 BİN 630 İNİŞ-KALKIŞ TRAFİĞİ OLMUŞTUR.

1 MİLYON 200 BİN ÜSTÜNDE YOLCU TRAFİĞİ GERÇEKLEŞMİŞTİR.

Kıymetli Arkadaşlar,

Burada havalimanımızla ilgili bir şeye daha değinmek istiyorum.

Her havalimanının kendine has bir dinamiği ve özelliği var.

Kıymetli Arkadaşlar,

ÇAYIN BAŞKENTİ OLARAK ZİRVEDEKİ YERİNİ KORUYACAKTIR.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (2 )

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Umit
(04.09.2023 14:49 - #7458)
Oriya karşınıza bi hastane var orayı kırklayin. iyi yikayin orayi
(0) (0)
Sporcu
(05.09.2023 09:37 - #7485)
Çaykur mevsimlik işçileri kışın ne edecek düşünen var mı 5-6 ay maaş almadan seçimden sonra demiştiniz yok mu açıklama?
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.