Tünel akvaryuma, 7 ayda 219 bini aşkın ziyaretçi

Trabzon (DHA) - | 05.01.2023 - 18:30, Güncelleme: 05.01.2023 - 18:37 3400+ kez okundu.

TRABZON'da, tarihi Zağnos ve Tabakhane vadileri arasında açılan 198 metrelik tünel içine yerleştirilip, dünyanın dört bir yanından tatlı ve tuzlu su ile okyanuslardan farklı türde yaklaşık 5 binden fazla deniz canlısının konulduğu akvaryum, 7 ayda 219 bin 447 kişi tarafından ziyaret edildi. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, “Bu yıl önemli bir çalışmamızla şehrimizin gelişen trendi olan turizme katkı sağlamak adına Trabzon Akvaryum’u hayata geçirdik. Hem hemşehrilerimiz için hem de turistler için çok güzel bir alan oluştu” dedi. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, kentte düzenlendiği basın toplantısıyla 8 yıllık görev süresini değerlendirdi. Bugüne kadar yaptığı proje ve faaliyetlerle ilgili gazetecilere bilgi paylaşımında bulunan Başkan Genç, “Bir taraftan belediyemizin kurulum çalışmasını bir taraftan da fiziki yapısını oluştururken diğer taraftan kadro yapılaşmasını da oluşturduk. İlk olarak Pelitli Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında havalimanından doğuya doğru devam eden bu yeni bir dönüşüm alanını TOKİ işbirliğiyle hayata geçirdik. Bu proje iki etaptan oluşuyor içinde 47 işyeri, bir cami yaptık ve 600 üzerinde konut alanı var. Göreve geldiğimizde yoğun yapılaşmadan dolayı park ve yeşil alan sayısını artırmak adına toplamda 15 dönümlük alanı devralarak Ekoparkımızı sahilde hizmete açtık. Ve yine tarih şehri olan Trabzon’da bir tarih müzesini hayata geçirdik. Bunun eksikliğini ortadan kaldırdık. Trabzon’un bütün tarihine ait belge ve vesikaları kayıt altına alarak müzemizde teşhir ettik. Toplamda 7088 adet belge mevcut. Öğrencilerimize ücretsiz olarak hizmet veriliyor” dedi. ‘5432 ENGELLİ KURSİYERE MESLEK EDİNDİRME İMKÂNI SAĞLADIK’ Kemeraltı Sokak Sağlıklaştırılması Projesi’ne ilişkin konuşan Başkan Genç, “Kemeraltı Sokak SağlıklaştırılmasıProjesi’nin 1’nci etabını tamamladık, 2 ve 3’üncü etabını Kültür Bakanlığı yapacak. Pazarkapı’da belediye ana hizmet binamızı yaptık. 2’nci kısımda da hak sahiplerinin konut ihtiyacını tamamladık ve teslim ettik. Diğer yandan mesai arkadaşlarımız olarak muhtarlarımıza 19 yeni muhtarlık binası yaptık, 20 tanesini de tadil ettik. Yine halkımızın yanında olmak adına Kızılay ile birlikte Hisaray’ı yardım merkezini kurduk. Ana ilkelerimizden bir tanesi olan sosyal belediyecilik anlayışımız doğrultusunda KTÜ’de ve Fatih Devlet Hastanesi’nde iki adet İkram Çeşmesini hayata geçirdik. Öğrenciler ve vatandaşlarımız yararlanıyor. Talep eden vatandaşlarımız için meslek ve beceri kurslarımızı gerçekleştiriyoruz. Bu minvalde 1610 öğrencimiz lisans, 2597 öğrencimiz ise üniversiteye hazırlık kurslarımızdan önlisansa yerleşti. Toplamda 2873 kursiyere meslek edindirme anlamında katkı sağladık. Diğer yandan 5432 engelli kursiyere de meslek edindirme imkânı sağladık” diye konuştu. ‘AKVARYUM ZİYARETÇİ REKORU KIRDI’ Başkan Genç, Ortahisar’da tarihi Zağnos ve Tabakhane vadileri arasında açılan 198 metrelik tünel içine yerleştirilip, dünyanın dört bir yanından tatlı ve tuzlu su ile okyanuslardan farklı türde yaklaşık 5 binden fazla deniz canlısının konulduğu akvaryumun, 7 ayda 219 bin 447 kişi tarafından ziyaret edildiğini de duyurdu. Başkan Genç, “Bu yıl önemli bir çalışmamız da şehrimizin gelişen trendi olan turizme katkı sağlamak adına Trabzon Akvaryum’u hayata geçirdik. Hem hemşehrilerimiz için hem de turistler için çok güzel bir alan oluştu. Biz bunu yeraltında bir tünelin içerisinde yaparak dünyada bir ilki gerçekleştirdik. Sit alanı olması nedeniyle zor prosedürleri aştık. Şu anda Türkiye’de bütün akvaryumlarda sunulan canlıları burada teşhir ediyoruz. Bütün tahminlerimizin üstünde bugüne kadar 219 bin 447 kişi burayı ziyaret etti.  Resmi rakam bu; bunların 32 bin 781’i de yabancı. Giriş ve çıkış kısımlarını da yapıyoruz” şeklinde konuştu. ‘TARİHE SAHİP ÇIKIYORUZ’ Basın tarihi müzesinin 10 Ocak’ta hizmete açılacağını da aktaran Başkan Genç, şöyle konuştu: “Tarihin bize emanet ettiği yapıları restore etmeyi de görev biliyoruz. Tarihi çeşmelerimizi restore ediyoruz. Bu amaçla 14 çeşmemizi restore ettik. Bir diğer çalışmamız da metruk bir konumda olan Hasanpaşa Hamamı’nı restore ediyoruz. Yaklaşık 4 milyonluk maliyetle birlikte burayı gençlere yönelik müze kafeterya tarzında teşekkül ettiriyoruz.  Sizlere sözümüzün gereği olarak 10 Ocak’ta Basın Müzesi’ni hayata geçiriyoruz. Bu şehir İstanbul’dan sonra basının ikinci geldiği bir şehir. 150 yıllık bir basın geçmişi olan şehrimizde müzemizi açacağız. Orada gazetecilerin kullandığı fotoğraf makineleri, matbaaları ve diğer ekipmanları teşhir edeceğiz. Boztepe Seyir Terası ve Yürüyüş Platformu da şehrimizin turizmine katkı sağlayan projemiz. Turistlerin şehrimizde kalma saatlerini bu tür projelerle artırmayı planlıyoruz. Biz yerel yöneticileriz ama bu şehrin ekonomisini de düşünmek zorundayız. Burada bir cam teras, bir şehir terasını ve yürüyüş yolunu hizmete alacağız. Ve burayı da yakın zamanda hizmete açacağız. Bu projemizde de bizlere desteğini esirgemeyen DOKAP’a ve bakanlıklarımıza çok teşekkür ediyorum” ‘HAYALİN GERÇEKLEŞMESİNE TANIK OLACAĞIZ’ Başkan Genç, kentte Güney Çevre Yolu projesinin hangi aşamada olduğuna ilişkin soruya , “Güney Çevre Yolu daha önceki dönemlerde de konuştuğumuz, şehrin 30 yılında konuşulan bir konu. Şehrin gelişimi bakımından hakikaten önemsiyoruz. Alternatif aks oluşturmak adına düşüncemiz, hedefimiz, hayalimiz var. Ben bunu yakinen takip eden bir yöneticiyim. Geçtiğimiz hafta Ankara ziyaretimizde de görüştük. Kısa zamanda inşallah 1. etap olarak nitelendirilen Akçaabat - Yıldızlı arası bölümde uygulama projesi tamamlandı. Güzel bir adım atılacak. Bir hayalin gerçekleşmesine tanık olacağız” yanıtını verdi.  (DHA) FOTOĞRAFLI

‘5432 ENGELLİ KURSİYERE MESLEK EDİNDİRME İMKÂNI SAĞLADIK’

‘AKVARYUM ZİYARETÇİ REKORU KIRDI’

‘TARİHE SAHİP ÇIKIYORUZ’

‘HAYALİN GERÇEKLEŞMESİNE TANIK OLACAĞIZ’

FOTOĞRAFLI

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve rizeninsesi.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.